lørdag den 20. februar 2010

Home Ec paa hurtigere tider

I den seneste udgave af sin Home Ec kolonne på hurtigere tider, mener Sarah Sliwa Mark Bittman's vision for, hvordan online-shopping-tjenester, såsom ærtebælg, kunne udvikle sig til at give mange flere oplysninger om etiske og lokale sourcing for fødevarer.
Jeg tror, Mr. Bittman ser online-shopping som en måde at rette informationsmæssige asymmetrier i detailleddet. Han synes at sige 'Der er mennesker, der ville betale for at vide det her. Hvorfor gør vi ikke lader dem. " Vores mad system er ønsker om større åbenhed. Men hvad forberedelse vil forbrugerne har brug for at si igennem at stormløb af oplysninger? Ville der er villige til chip i for traceback blot være de samme personer, der er opmærksomme på, at anyway? Men Sliwa har nogle tvivl:
Selv om online-shopping viser sig som et middel til at kontrollere uplanlagte indkøb af fødevarer, jeg frygter, at dette vil blive undermineret som fabrikanterne vokse savvy til online-shoppere 'adfærd. I årevis har markedsføring forskere været studerende "shelf-effekter 'online, og forholdet mellem relative skærm placering, sekvens, og shopping opførsel. Virtuel butik layouts også sagen. Jo mere vi lærer om forbrugernes adfærd på nettet, de mere taktiske placering af annoncer og produkter, vi vil see.Sliwa er en ph.d.-studerende ved Friedman School ved Tufts.