onsdag den 9. december 2009

Test dit TTAB refererende Evne Paa denne sektion 2 (d) Afslag

Trinity Episcopal Church of Baton Rouge, Louisiana, søgte at registrere varemærket TRINITY & Des. (vist nedenfor til venstre) for \ "velgørende sjov rejse. \" Den undersøgende Attorney nægtet registrering på grund af risiko for forveksling med det registrerede varemærke TRINITY CLASSIC & Des. for \ "velgørende fundraising-tjenester til at rejse midler til plejefamilier, hjemmepleje behandling, og uddannelsesprogrammer for børn \" (vist nedenfor til højre). Påklagede sagsøgeren. Hvordan ville du beslutter dig for dette? In re Trinity Episcopal Church i Baton Rouge, Serial No 78978631 (7. oktober 2009) [ikke precedential].


Den undersøgende Attorney fastholdt, at ordet \ "Trinity \" dominerer begge varemærker. Sagsøger gjorde gældende, at dens varemærke indeholder \ "den mest fremtrædende design i århundreder, der symboliserer både de tre kors på Golgata (hvor Jesus Kristus blev korsfæstet) samt den hellige treenighed (Faderen, Sønnen og Helligånden). \" Endvidere ordet \ "klassisk \" vises i mere end hundrede registreringer af varemærker for golf turneringer, og dermed i den citerede varemærke, betegner en golfturnering.

Bestyrelsen enige om, at \ "Trinity \" er den kraftigste kilde til identifikation af udtrykket i begge mærker, men \ "konstruktionskarakteristikaene af disse symboler, kan ikke afvises helt så let som Trademark Attorney har gjort. \"

Med hensyn til udseende, er det religiøse ikon den mest fremtrædende del af sagsøgerens varemærke. Udtrykket \ "Trinity \" forstærker denne stærke religiøse symbolik. De nævnte varemærke omfatter en \ "lige-anholde \" design, der består af verdslige og moderne billedsprog. Ud over disse forskelle i udseende, skal du oprette de varemærker, \ "forskellige betydninger og kommercielle indtryk. \" Sagsøgerens varemærke har en \ "overvældende-religiøse føler, \", mens den citerede mærke, baseret på dens historie ejendomsret og anvendelse, konnoterer en \ "ungdom tjenesteyder, \", og ordet \ "klassisk \" (sammen med putteren og golfbold) foreslår en golfturnering.

Bestyrelsen noterede sig, at afdeling 2 (d) bestemmelse, afhænger af de faktiske resultater, herunder \ "arten og virkningen af de varemærker, samt markedsføring miljø, som en køber normalt støder på dem. \" Anvendelse af dette princip, bestyrelsen fandt, at varemærkerne her viderebringe \ "generelt meget forskellige kommercielle indtryk. \"

Og så vendte bestyrelsen afslaget.

TTABlog kommentar: Er der ingen kirker, som sponsor golfturneringer?

Tekst Copyright John L. Welch 2009.