lørdag den 21. marts 2009

enhver, der Ever anmoder

The Musical Mystery af Connie Converse
" At overleve på alle, jeg forventer jeg skal glide ned gennem den anden halvdel af det tyvende tyvende, som jeg allerede kender ganske godt, det hundrededel hundrededel, som jeg har kun læst og hørt om. Jeg kunne overleve der ganske få år - hvem ved? "




Dette var den kryptiske bemærkning Connie Converse venstre hendes familie i 1974, og ingen hørte fra hende igen. Hun havde tilbragt 1950's i New York City , forsøger at fremme hendes musik - Spøgeriet, melankolske folkemusik melodier, men aldrig gjort en gå af det. Hendes sange meget næsten forsvundet i ether, men takket være Lau derrete Records , hendes første album er nu tilgængelig for offentligheden, halvtreds år efter sange blev optaget. (via Spinning On Air )